Ne! İnsanlık Mı Ölmüş Üstelik İntihardan - Serkan Aydemir

Çarşamba, Ocak 06, 2016

Ne! İnsanlık Mı Ölmüş Üstelik İntihardan
Çarşamba, Ocak 06, 2016

Ne! İnsanlık Mı Ölmüş Üstelik İntihardan

...

Tüm dinlerin başında hep güçlü bir varlığın olduğunu fark ettiğimde dinlerin dünya dışı bir gerçeklik olmadığını anlamıştım. Fazla sevinmeyin yani sizin dininiz de yıllar sonra bugün güneşe tapanları nasıl aptal görüyorsanız öyle olacak. Tabi bu durum biraz uzun sürebilir ne de olsa binlerce yıl insanlar kendilerini en iyisine layık görmüştü. Bir milyon yıl önce birisine 5 TL için YARDIM yazıp 3310'a gönderini anlatamazdınız. Bu gerçekliğin içinde benim düşüncemse binlerce yıl sonra tüm yaptıklarımıza o zamandaki insanlar bir yerleriyle gülecekler. Yardım demişken yardıma muhtaç çocukların ihtiyacını karşılamak için yapılan etkinliklerin, reklamların ya da son model pahalı giysilerle televizyon programına çıkan insanların topladığı para kadar para harcadıklarını düşününce nerede hata yaptığımızı görebiliyordum. Daha bir dakika önce önünde pahalı bir arabadan inip camiye giden adamdan para isteyen kadının hala Tanrı'ya dua ediyor olması da dünyanın en büyük hatalarından biri ya zaten. Ha, yanlış anlamayın Tanrı kapitalist değildi tabi. Doğa kapitalistti. İşin bir diğer tarafı tüm dinler doğanın ürünüdür insan da doğanın. 

Dünyanın herhangi bir yerinde küçük bir çocuk sırf dondurmasını düşürdü diye avazı çıktığı kadar bağırırken dünyanın diğer bir yerinde aynı yaşta bir çocuk dondurmanın ne olduğunu bile bilmiyordu. Haberiniz olsun diye söyledim bunu. Sizce hangisi mutluydu ya da hanginiz daha mutlusunuz? Daha, daha, daha... Daha ölüme var değil mi? Oh neyse ki... Öldüğümüz gün hayat bir gündür. Bu söylediğimin ne anlama geldiğini fark ettiğinizde sakın korkmayın. Yavaş yavaş nefesi içinize çekip geri bırakın. Alışıksınız zaten yeyip içip sıçarken de aynısı yapıyorsunuz. Korkmayın yani bir şey olmayacak. Bilmek ve bilmemek artık eşit ölçüde yok oluşu çağırıyordu zaten yok olmuş bedenlerimize. 

Sen de mesaj at lanet toplum düzenine. Sen de söyle hadi akıllı telefonun vardır ne de olsa aç herhangi bir saçma sosyal paylaşım sitesini kına olanları. Kına, kına, kına... Bir yerlerine kına yaktı diyorum insanlar yine. Hatta resimlerle süsle o muhteşem tepkini. Yanına da üzücü bir surat yap iki üç tane ekle hatta daha inandırıcı olur ne de olsa. Sonra bir film aç izle. Sonra uyu gitsin ama sabah kalktığında değişen hiçbir şey olmayacak ey insansoyu. Sanırım dünyanın en büyük sorunu çok fazla insan olmasından geliyordu. Neyse ki McDonald's var bu sayede yiyecek bulabiliyoruz(!) Sırf sadece başına 'S' geldiği için geçen yıl aldığın telefonu atmıştın ya hani bu 'S' olanını almak için ha işte o attığın telefona ne oldu diye hiç merak ediyor musunuz? Özür dilerim, çok hatalı bir soru oldu sizlere ama durun söyleyeyim o telefonlar, arabalar, bilgisayarlar ya da işte aklına gelecek tüm ürünler Afrika'ya yardıma gidiyor haberiniz var mı? Oleyyyy gereksiz alışveriş sayenizde oradaki nedense bir türlü gelişmeyen insanlar teknolojiyle buluşuyor ya da keşke öyle olsaydı. Bugün Afrika'ya giden yardımlarda çalışan tek alet silahlardır. Suları mikroplu akan bölgelerde biriken teknolojik atığın yaydığı radyasyon yüzünden bugün Afrika yok oluşun eşiğinde. Ha, şaşırmadık tabi. Hatta bir türlü yok olmadı da diyebilirsiniz. Neyse artık bunu öğrendiniz. Hadi gidip kupkuru Afrikalı çocukların çamurlu su içerken ki bir fotoğrafını bulun ve altına bunları yazıp paylaşın. Eminim beğeni alacaksınızdır....

...

Serkan Aydemir | Ne! İnsanlık Mı Ölmüş Üstelik İntihardan


7 yorum:

  1. Dindar biriyim. Ama bu yazıda mesele benim ya da sizin inanışınız değil. Yaptığınız tüm tespitler doğru. Hem de o kadar doğru ki... Öznel bir doğruluk değil bu gayet kelli felli bir nesnel doğruluk :)) Dünyayı aynı algılıyoruz aslında ama başka inançlarla. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bunu çok sevdim Fikriye...
      Yani farklı inanıştan birinden bunları duymak gerçekten önemlidir benim için...
      Aynı yüreği taşıdığımızı anlıyorum yorumundan ki zaten bu her şeyden daha önemlidir.. Dillerden, dinlerden, ırklardan...
      İnsan olabilmektir ya asıl mesela...
      Yorumun için teşekkür ederim..

      Sil
  2. Gerçekten de Afrika'da çalışan tek alet silah cümleniz doğru. Çok etkileyici bir paylaşım, çarpıcı bir üslup... Tebrikler...

    YanıtlaSil
  3. Harika bir anlatım. Yani sitenizi yeni keşfettim ama bir yazınızdan diğerine atlarken çok keyif alıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Yine de umut var: Bitmeyen evlilik programları, yüzler değişse de her kanaldaki diziler, diğerlerini görünce kendi haline şükredenler!.. İnsanlık bu intiharın farkında bile değil.

    YanıtlaSil