Şehirler Geceleri Ağlardı - Serkan Aydemir

Pazartesi, Eylül 28, 2015

Şehirler Geceleri Ağlardı
Pazartesi, Eylül 28, 2015

Şehirler Geceleri Ağlardı

 ...

Tanımadım...

Ne çok yer değiştirmiş ki zaman, yüzümde izler bırakmış geçip gittiği yaşam odalarımdan. Her gülümseyişimde şimdilerimden uzaklaştığımı fark edeli daha birkaç yıl olmuştu oysaki. Fotoğraflarımdan çok uzaktım artık. Yağmurların yağmasını bekleyeli iki hafta geçiyordu kendi kazdığım kayboluşuma bakarken. Çukurlarımı suyla doldurmalıydım daha da dibe batmak için ve gece siyahını koruma iç güdüsüyle uzaklaşıyordu düşüncelerimin etrafa saçtığı renksizliği görünce. Görgüsüzlüğün de bu kadarıydı. Bütün fotoğrafları üst üste koysam acaba devam edebilir miydim kaldığım yerden. Yetişebilir miydim içinde mavilikler saklayan yitip gidişlerime. Bir masal anlat dedim, kendimi yeniden kandırabilmek için bir masal daha anlat. Olduğum haldeydim, olmak istediğimden uzak denizlerimde ıslanmayı beklerken ve tekilliğin ihaneti sadakatini asla kandıramazdı boşluklarına kaçıp saklanırken. Ne kadar kalabalık olsan da düşüşün sessiz olurdu gölgelerinde saklanan belkilerini düşününce. Bak hep saklanıyorduk kendimizden. Belkilerim, yanlışlıklarımı doğru kabul ediyordu ki kendini kandırmayı başarabiliyordu sonbahara bir gün kala ve ne kadar da kirlenmiş böyle kayıplarım. İhtiyatı elinden kaçırmak gibi ıslıklarda dolaşıyordu sessizliğim. İntihara meyilliydi zaten ve perşembe zamanlarımı hiç sevemedim hele ki içinde sen varken, ama fotoğrafların bir önemi yoktu artık. Şimdiden uzak ne varsa önemsizleşiyordu ay ışığında boğulan karanlıkların eşliğinde. Şu an benden uzak kim varsa yaşamayı marifet sanıyordu. Evet, şehrin şu an kül olan kısmından ben geçiyordum. Ellerimde fotoğraflar, belkilerim ve rüzgar... Evet, bu gece de şehirlerim düşüyordu sayısız kayan yıldızlardan boşluklarımı çoğaltırken. Bu gece de kaldığım yerden yok oluyordum.

...

Serkan Aydemir | Şehirler Geceleri Ağlardı



.
.
2015

6 yorum:

  1. Çok güzel, çok hüzünlü aynı zamanda. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. merhaba.

    benim bir arkadaşım vardı adı serkan soyadını da aydemir olarak hatırladığım. Zonguldak ta bir lisede sıra arkadaşlıgıda yaptığım. acaba o siz olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef o değilim. Zonguldak ile hiçbir bağlantım yok. :)

      Sil
  3. şehrin kül olan boşluklarından geçmek geceye onulmaz satırlar sunabilmek...

    YanıtlaSil
  4. kitap çıkarsanız alırım, bi' düşünün derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyleminiz bile yeter aslında.. Teşekkür ederim bu anlamlı yorumunuz için.. :) Kitap çıkartma fikrine sahip olsam da onun daha beni gördüğü yok.. Zaman olgunlaştığında belki...

      Sil