Sonunda Alıştım Galiba - Serkan Aydemir

Pazar, Mayıs 24, 2015

Sonunda Alıştım Galiba
Pazar, Mayıs 24, 2015

Sonunda Alıştım Galiba

...

Sahiller benim için yapılmış sanki. Bir de havalar ısındı mı ruhumu büyütüyordum bir türlü kaymayan yıldızlarımı izlerken. Ne çok kapım vardı ardında cesaretlerimi bıraktığım. Her mevsim sahillerime çıkan kapılarım vardı kendi havasında açılan. Kimsenin denizde yüzecek cesareti olmadı anlarda ben de hiç yüzmedim ruhların sıfır noktasından ve avuçlarınızda ne kadar keder birikmiş diye dönüp bakmayın sakın, ama yapacaksınız biliyorum ki avuçlarınıza bakmak için dönmenize de gerek yoktu zaten. Her şeyi yanlış anlatıyorduk, olduk olmadık ön yargılarımız vardı güneşin doğumuna saatler kala. Daha vardı, güneşin doğmasına saatler kala ne ömürler çekip gidiyordu geceye bedenlerini ithaf ederek. Çekip gitmek, geride birini bırakmadığında hiç tadı çıkmıyordu gerçekten. Sanırım bu da zamanın hormonal bozukluğundan olsa gerek hiçbir şeyin tadı yoktu bugünlerde. 

Bulutlar benim için yapılmış sanki. Bir de yağmur yağdı mı ruhum çekiyordu bir türlü içine sığmadığım bedenlerimden. Sadece yağmurlu havalarda kendime sığabiliyordum. Mevsimlerden sonbahar hep beni hatırlatıyordu. Bu yazdıklarıma hiç devam edesim yokken kendimi kandıramıyordum. Hadi bir şarkı söyle yine içinde yaşamadıklarını anlatan. Birkaç korku sakla geceye anın tadını çıkartmak için ve herkes birden gitti ben daha gitmek istediğimi yeni söylediğimde hem de. Kaç benliğimi geride bıraksam kalan sağlar benim toplamımdan fazla çıkıyordu hep. Mesafelerimizi hesaplayamazken biliyorum şu an aynı yıldıza bakıyoruz. Tanıdık bir şarkı geçip giderken yanımdan, günün en uyumlu halini yaşıyordum. Yaşıyordum işte sırf şu birkaç dakikalık anlar için. Günün bu en uyumlu halinde ölsem zirvede bırakır mıydım acaba. Yarın oluyordu dünden farksız geçen bugünümle. Yani bugün de ellerimde kaybolmaya ihtiyacım vardı. En sevdiğim yalanıma.
 
     - İyi geceler.

...

Serkan Aydemir | Sonunda Alıştım Galiba



12 yorum:

  1. Çok erken uyanmış olduğum pazar gününe, burnumu çeke çeke uyandım. Üşütmüş olsam gerek, çok halsizim diye düşündüm. Kahvaltıdan önce biraz yazıp çizilen ne varsa bakayım dedim ve derken yazına rastladım. Yorum bırakmak istedim fakat bloğunda çalan müziğin etkisi midir bilmem, cümleleri toparlayamadım:)
    O halde sadece,
    her şeyin ayrı ayrı tadını alabileceğin, dünden farklı bugünler ve yarınlar dileği ile..

    gülüşle ve sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle günaydın ve çok acil şifalar diliyorum...
      Aslında okumuşsun. Yani cümlelerim çok dağınıktır benim. Bazen ben bile okurken çok uğraşmam gerekiyor toparlama konusunda. Bir cümlemden bile duygu çıkartabilmek okuyucudan istediğimdir çoğu kez.

      O halde,
      dileğinin yüreğinde insanlık taşıyan herkes için gerçekleşmesi umuduyla...
      :)

      Sil
  2. Gerçeğin acıttığı her hatırlayışımda, yeni bir yalan buluyordum sığınacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeka bizleri kandırmak zorunda, yoksası zor...
      Yalanları görmezden gelmemiz bu yüzden...

      Sil
  3. Fondaki müzikten mi bilinmez, yazınızı okurken kalkıp gitmişim buralardan. Kafamı kaldırdığımda anlattığınız sahilde buldum içimi. Öyle bir sakinlik, öyle bir alışılmış kimsesizlik hissettim kendimde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissetmişsin Tuğba...
      Müzik ve derinleşen anlamlar sevdiğim bir ikilidir...

      Sil
  4. alışırken eksiliyoruz ve yaşayamadıklarımıza özlemimiz hiç bitmiyor.

    YanıtlaSil
  5. Şiirsel bir anlatım olmuş..Sanki karşınızda bir sevgili varmış gibi yazmışsınız..Umarım yalnızlık duygusu değildir :) İyi dileklerimle..

    YanıtlaSil
  6. Sonbahara hazırlar gibi, şiir gibi...
    Çok güzel yazmışsın, yüreğine sağlık, Serkan! :)
    Yıldızlarının hiçbir zaman kaymamasını temenni ediyorum, güzel ruhlu insan; ancak unutma ki bir (batıl) inanca göre yıldızın kaymasıyla beraber dilek tutabiliyorsun. Diyeceğim şu ki: Bazen geçmişi azad etmek gerekir, yeni ümitler beslemek için...
    En içten sevgilerimle,
    Yasemin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahar en çok sana yakışıyor biliyorum...
      Haklısın Yasemin bazen geçmişi azad etmek gerekiyor da geçmişin zamanı yoktur. Birden çıkıyor karşına işte olduk olmadık yerlerde ve biliyorum Yasemin beni şu an sadece geçmişim yaşatıyor. Unutmak ölmeme eşdeğer...

      Sil
  7. Merhaba:) Kendimden bir şeyler buldum satırlarınızda, yüreğinize sağlık.. benim en korktuğum şey bir şeye alışmaktır, alıştığım zaman o şeyi artık kanıksayacağımı, belki de merakımı, tutkumu yitireceğimi düşünürüm.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışmak yeniyi öldürebilir...
      Sınırlarımız işte ne ölçüde olduklarımızı gösteriyor bizlerin.
      ve kendinden bir şeyler bulmana da sevindim ne de olsa anlamlar bulaşıcıdır.

      Sil