Atatürk Demek... - Serkan Aydemir

Perşembe, Nisan 16, 2015

Atatürk Demek...
Perşembe, Nisan 16, 2015

Atatürk Demek...

...


  • Zaman süratle ilerliyor. Milletlerin, toplumların, kişilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayışları bile değişiyor. Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve ilmin gelişmesini inkar etmek olur...

  • " Benim bir dinim yok ve bazen bütün dinlerin denizin dibini boylamasını istiyorum. Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. Benim halkım demokrasi ilkelerini  gerçeğin emirlerini ve bilimin öğretilerini öğrenecektir. Batıl inançlardan vazgeçilmelidir. İsteyen istediği gibi ibadet edebilir. Herkes kendi vicdanının sesini dinler. Ama bu davranış ne sağduyulu mantıkla çelişmeli ne de başkalarının özgürlüğüne karşı çıkmasına yol açmalıdır. "
                     (Atatürk, 1926- Andrew Mango, Atatürk -Sayfa 447)

  • "Hayatta en hakiki mürşit, ilimdir."

  • "Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."

  • " Ey kahraman Türk kadını, Sen yerde sürüklenmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın. "

  • " Kadınlarımız eğer milletin gerçek anası olmak istiyorlarsa, erkeklerimizden çok daha aydın ve faziletli olmaya çalışmalıdırlar. "

  • " Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz… Hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz. Fakat sanatkar olamazsınız. "

  • " Benim naçiz vücudum nasıI oIsa bir gün toprak oIacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ebediyen yaşayacaktır. "

  • "Beni Hatırlayınız. "


                  -M.K. Atatürk

...

Atatürk'ü sevmek düşünmenin ürünüdür, onu sevmemekse bir nevi insanlık suçudur. Atamı sevmeyenler ne demek istediğimi asla anlamayacaklar, çünkü onların M.K. Atatürk'ü düşüncelerine alacak kadar cesaretleri yoktur.


2015.

4 yorum:

  1. Atatürkçü düşünceye sahip olmayan, ilke ve inkılapları anlamamış bir milletle yaşamaktan utanç duyuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanları düşünmekten uzak bir eğitim sistemi verildiğinde ne yazık ki olanları yanlış anlayanlar çoğalacak Hazel..
      İlk emri yani Oku! yu yerine getirmeyenlerin dünyasında düşünmek şeytan işidir işte..

      Sil
  2. Son yazdığın bölüme kesinlikle katılıyorum.
    ------------------------------------------------------------------
    Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.
    M.Kemal Atatürk

    YanıtlaSil
  3. onu daha çok hatırlamalıyız, devrimleriyle insanlığıyla..

    YanıtlaSil