Vegan Kurban Et Vahşet - Serkan Aydemir

Çarşamba, Ekim 01, 2014

Vegan Kurban Et Vahşet
Çarşamba, Ekim 01, 2014

Vegan Kurban Et Vahşet

...



Kültür öyle bir şeydir ki seni şerefsiz de yapar insan da. Yok zırt yok zort böyle olmaz git onu öldür diyen kişiler arasında büyüyen öldürmeyi yaşam zanneder. Kız çocuğu doğar doğmaz türban takmalıdır diyen bir ortamda büyüyen kadın başı açık bir ortama gittiğinde cehennemde yanacağını sanır. Ne acı.  Şanslıysanız en doğru yerde yetişirsiniz. Sanırım ben şanslı insanlardanım. Özgür düşünmenin ne demek olduğunu ailem öğretti bana. Belki bu yüzden sürekli düşünüyorum. Eee tabi her güzelin bir kusuru var. :D Konumuza gelirsek sizlere farkında olduğunuz, ama farkında olmadığınızı kendinize inandırdığınız bir konudan bahsedeceğim. 

Vegan, hayvanlarla ilgili hiçbir şeyi yemeyen insan muhteşemliği. Vejeteryanlığın nirvanası da diyebiliriz. Size sadece soruyorum. Bir canlının katledilmesine izin verir misiniz? İnsan olduğum için hiçbir canlının katledilmesini istemem. Ha bu bana göre -üstünüze alınabilirsiniz- bunca yıldır yaptığım aptallığın farkına varış süreci. Et yemeyin! Evet, bu kadar basit. Vegan olmak biraz zor tabi, ama en azından et yemeyin. Aşağıdaki videoda ne demek istediğimi çok net anlayacaksınız. Tabi izleme cesaretiniz varsa. Bizler yani insan olan hayvanlar başka türlerdeki canlıları sanki önemi yok gibi katletme yüceliğine sahiptirler. Bu kültürün getirisi. Köpek eti yiyen var mı ya da bu ülkede domuz eti yiyen diye sorayım? Yoktur belki az kişi de çıkar bunlar, ama yoktur. Niye? Tavuk, İnek, Öküz, Balık, Tavşan, At, Eşek, Koyun, Keçi... aklına ne geliyorsa işte bunları yiyorsunuz. Köpek eti niye yok kedi eti. Kültür! Hepsi kültürün getirisi. Hepsi de hatalı. Yakında kurban bayramı var. Nedir kurban bayramı? Yıllar önce oğlunu kesmek isteyen bir peygamberin Tanrı tarafından gökten indirilen koyun adağını kutsama yılı. Bize böyle anlatılıyor yıllardır. Kurban bayramı nedir biliyor musunuz? Katliamdır. Sırf varlığı belkilerde olan yaratıcı için bir-iki gün içinde hayvanları zevk için katletmenin tam da adıdır. Ben bu bayramı hiç sevmedim zaten. Okurken 4 gün tatil var diye sevinirdim. 

Şimdi iyice okuyun beni, dinler öncesinde krallar ya da firavunlar kendi buldukları Tanrı için her yıl bir günde kölelerin içinden birkaç tanesini uçurumlardan atarlardı. Halk oley yuppi nağralarında dua ederdi. Kimse orada ölen insanlara üzülmezdi. Senin şimdi o zavallı kendini koruyamayan koyuna üzülmemen gibi. Ne farkın var. Nereden çıkartıyorsun hayvanların bizler için yaratıldığını. İnsan da hayvandı zamanla aklını geliştirdi sonra da doğanın içine etti. Hepsi bu işte. Bugün fark ettim saçmalığımızı. Bugünden sonra et yemeyeceğim. O kadar çok fazla yiyecek var ki etrafta et sadece işin eğlencesi. Bunu fark ediyorum. Mangal yapalım bugün, Lahmacun oleyyy, köfte partilerii ohhhh harika olacak vb. Et bizde bu anlama geliyor çoğu kez. Yemeğin arkadaşım. Burger. mcdonalds gibi dünyanın en büyük terör örgütünü beslemeyin. Sırf sizin yerinize katledip kanını üzerine bulaştırıyorlar diye görmezden gelemezsiniz o tatlı hayvancıkların acı çekmesini. Bu aaa ben yapamam ki bunu, gibi çocukça bir yorumla atlatılmayacak kadar ciddi bir konu. Yani ben etsiz yaşayamam gibi bir mantık yok. Düşünün!!! senin çocuğunu kesip -gözlerinin önünde hem de- pişirip sonra çocuğuna veren bir İnek düşün. Bu kadar basit!!!! Empati dostlar empati bizi insanlığa bu çıkartacak kültürler, dinler değil. 


NOT: Kan, vahşet ve insanlık dışı görüntülere dayanabiliyorsanız bu videoyu izleyin. İzleyin ki her gün etleri yerken nasıl bir vahşetin izlerine ortak oluyorsunuz !!!

13 yorum:

  1. dedikleri de doğruluk payı var, bende kozmetik ve cilt bakım ürünü alırken eğer o ürün hayvanlar üzerinde deneniyorsa almıyorum ama et yiyor muyum evet!! kendimle bu konuda çok çelişiyorum ve beni rahatsız ediyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yapmak bile başlangıç ve zor. Öyle bir alıştırıldık ki bazı şeylere bırakma fikri bile kaos oluşturuyor bizlerde. Kaosun tam ortasındayım yani, ama yapacağım. Önüme gelen herkese anlatacağım. Bir kişi bir kişidir... :)

      Sil
  2. Hazel'im doğru yolda:))ben de öyle başlamıştım, pat diye otobur olunmuyor, anamızın karnından da maalesef etobur doğuyoruz üstelik, ama ben zamanla otobur oldum, çok mutluyum, darısı herkesin başına:) ama vegan değilim, tersine peynir, yumurta vs. yiyorum, b12 eksiğimi de dodex iğnesi ile hallediyorum, videoyu BİLEREK tıklamadım yüreğim dayanmaz ne görüntüler var bilemiyorum..kimse et yemezse ölmez merak etmesin işte ben, ölmüyorum hayattayım :)
    eline sağlık bu yazıyı bir otobur olarak çok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Müjde... Ben de yeni başladım zaten... Zamanla oturur biliyorum. Et ett ett eett yemekten hayvanlaşıyoruz. Doğanın gücünü yemek gerekiyor. :))

      Sil
  3. Kültür hakkında söylediklerine kesinlikle katılıyorum. Farkındalık konusunda çok alt seviyedeyiz toplum olarak. Evet bence de kurban bayramı tam bir katliam, özellikle bizim sitenin önünde kurban kesim alanı var o gün her yer kan kokuyor. Çocukluğumdan beri vahşetin ilk tanıklarından biriyim ve bu çok kötü etki yaratmıştır bende. Fakat ben hem et hem ot yiyenlerdenim. Bunu değiştirmeyi düşünmedim hiç. Bir kere besin zincirini denilen bir şey var ve eğer bende bir vahşi hayvanın önüne çıksam o da beni yer, katliam falan dinlemez :) ayrıca ot diyip geçtiğimiz o sevimli yeşillerinde nefes alıp veren birer canlı olduğunu asla unutmamalıyız. Dünyadaki tüm insanların otçul olduğunu düşünürsek, yeşillerin baya bir azaldığını ve hem otçul hem etçil hayvanların ot bulamayıp yazınızda geçen katliamı gerçekleştirmesi için bir neden ortaya çıkacak diye düşünüyorum. :) Ama otobur olmak, olabilmek büyük yetenek, sağlık açısından ise doğru bir karar. Tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sosyoloğun olaya bakış açısı. :))) aslında etin verdiği besin otun liflerinde mevcut. Bence otçul olmalıyız. Bu sayede belki ağaçların değeri anlaşılır. Her yere yeşillik yapılır yayılırızzz ne güzelll :))) Onların canı da var noktasına gelince benim de aklımı bu karıştırıyor. o_O ama onların iç organı yok yani ne bilim sanki onlar başka onlar vermek için varlar. Elma olgunlaştı mı yere düşüyor mesela. Canları acımıyor yani, ama hayvanlar onların benim böbreğimi yemelisin diye bir niyeti yok. Ne bilim bitkiler güzeldir ya. Hem bizi doyurup hem de kendileri her mevsim yenileyebiliyorlar. Doğaana çok yaşa sen. :D Onların değerini anlayıp zamanına göre beslenmeliyiz. Tabi herkes otçul olsa bitkileri katlederiz bu sefer biz insanlar ne kadar da kötüyüz böyle. Türümden nefret ediyorum... ama şu gerçek Aslı hayvanları katlediyoruz buna ortak olamam artık...

      Sil
    2. Ya evet hayvanlar katlediliyor. Bir fast food markasının videosunu yapmışlardı. Tavukları üst üste atmışlar bi mekana tüysüz gibiler böyle, ruhları yok gibiydi sanki klonlanmış gibilerdi. Onları kesip yapıyorlarmış hamburgerleri diye yazıyordu videoda. Senin videonu bende izleyemedim görmek istemedim açıkçası :(

      Yalnız kafama takılan bir soru var. Neden her inanışta farklı şekillerde de olsa "kurban" seremonisi vardır? Foucault'un kitabından yola çıkarak bunu açıklıyorum, iktidar güç gösterisi olarak suçluları ve suçlu gördüklerini halk önünde adeta kurban ediyor. Fakat ben inanan bir insanım ama benim dinime bakış açımda bu yok. Yani kurban benim Tanrımın güç gösterisi olamaz. Diğer inanışların kurban anlayışına da akıl erdiremiyorum zaten. Seytana tapanlarda da kediyi kurban etmek var mesela. Daha birçok örnek var örnekler arttıkça hepsi hakkında kafamda soru işareti oluşuyor ama uzatmayayım :)

      Sil
    3. sorular sorularrr... ne kadar da karmaşık yapılı canlılarız böyle... zaten sosyal hizmette de gelecek yokmuş, bu hayat çok zor Aslı çok zor... :) Öğretmenim eğitimin içine ettiler... Kolejde öğretmenlik yapmak istiyorum tanış lazım :)) hayat zor ya insanın olduğu her yerde bir sorun oluşuyor...

      Sil
  4. Eğitim konusunda da laflar hazırladım. Ama sır, söyleyemem. Çünkü bende öğretmen adayıyım. Kolej önermiyorlar devlet önermiyorlar, e zaten devlet de beni almıyor. Bir öğretmen adayı olarak uslu durmalıyım mıyım mıyım? Kafam çok karışık sayın öğretmenim. Sorunlar olmasa sıkılırdık.

    YanıtlaSil
  5. kurban bayramı içinde özellikle Arap ülkelerine bir bakalım eskiden hadi et yiyemeyen yesin diye yardım amaçlı olduğu düşünülen bu eylem şimdilerde sanki gösteriş için yapılıyor. baksanıza develeri kesip gömüyorlar böyle bir şey olabilir mi?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle zaten şu Arap ülkeleri.... Din iman diyorlar her yıl hac olayından milyar dolarları götürüyorlar... 4 kadın, cariye, yönetimde kadınların olması falan da zaten zeka seviyeleri gösteriyor... Bizde de yakında öyle olur. Gösteriş için dincilik taslayanlar işte hırsızlık yaptıklarında kul hakkı ne demek unuturlar...

      Sil
  6. Vegan yaşamanın tartışmasını geçen gün bir arkadaşla yapmıştım. Onun için düz bir "mantık" vardı. Doğa bunu gerektiriyormuş. Böyle öngörülmüş olmasaydı hayvanlar neden birbirlerini yesinlermiş ki gibi gibi birçok bahane attı ortaya ve ben daha fazla dayanamayıp dedim ki: Onların başka bir tercihi yok. Bizi hayvanlardan ayıran mantiğımızdır. Netice itibariyle tamamen iç güdüsel hareket eden varlıklar değiliz. Muhakeme gücümüz ve belki de en önemlisi alternatiflerimiz var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Yasemin. Bizler insanız aslında bu bile birçok şeyi yapma gücü veriyor bize.( İyi yönde tabi :) ) Et yemeden de çok rahat hatta daha sağlıklı yaşayabilir insan. Bunu bilmiyor çoğu kişi. O kadar çok alışmışız ki vahşete artık umursamıyoruz. Et yememek bir seçenek değil yani zorunluluk. Bunu fark ettim. O canlıların katledilmesini istemiyorsam et yemeyeceğim ve kararlıyım herkese böyle yapmasını öneriyorum. :))) O kadar belli ki Yasemin, dünyanın iyi yönde değişmesi için birçok kültürün ve yaşamın değişmesi lazım. Kültürün yarattığı bir insan olarak değil kültürü insanlığa göre yaratan bir insan olmak sanırım birçok sorunumuzu çözecekti.

      Sil