Bilinç Ötesi Gitmelerim - Serkan Aydemir

Pazartesi, Aralık 09, 2013

Bilinç Ötesi Gitmelerim
Pazartesi, Aralık 09, 2013

Bilinç Ötesi Gitmelerim

09.12.2013

...

Ulaşamayacağınız hayalleriniz vardı. Arka sokaklara atılmış birkaç mutlu anınız. Hep mi hüzünlüydü bu çocuk ya da siz hep mi kandırıyordunuz kendinizi ? Bak, yüzüme gülümseme bulaştı yine; çıkartması zor olacak. Sizin gibi kandıramıyordum kendimi. Yüksekten düşen bir çığlığın yere çarpışıyla etrafa dağıttığı kelimeleri, biriktirmeye başlamam çok önceye dayanıyordu. Nereye baksam fırtına koparabilirdim. Denizlerin benim yanımda neden gelgitlerini artırdığını şimdi anlıyordum. Deniz, benden gitmek istiyordu. Dünyada nereye baksam geçmişte benden kalan hüzün tortularına rastlıyordum. Bulaşıcı olmalıyım ki insanlarda hüzün çoğalıyordu. Aynaya her baktığımda yeniden kendimi görüyor gibiydim. Her defasında farklı bir ben. Yeniden...yeniden... Kaç yabancı biriktirmiştim kim bilir. Eskidikçe eski halimize göre eskiyordu bakışlarımız. Anlamsız bir şekilde başımı yukarı kaldırdığımda dünyanın benden çok uzakta olduğunu anlıyordum. Söylemi toprağa batmış birkaç ağız boşluğu yağmurlarımdan korkuyordu anlamlarını çamurlaştırabilirim  diye. Herkes benden korkuyordu; çünkü biliyordum, insanlar hak ettiğimiz nefesimizi bizden çalıyordu. Ne gariptir herkesin yağmurları olmasına rağmen hayallerimiz susuzluk çekiyordu. Yer yer sarsıntılarla eşleşen dengesiz adımlarımız bizi bilinçaltımıza götürüyordu. Hatırlamazsın, senin kaç türlü halini gördüm bilinçaltımda. Kaç kez kustun önümde yapamadıkların için. Bir ruha birden fazla hayat yüklemek modası geçmiş ihanetleri hatırlatıyordu bana. Bayatlamış kaç cümlem kaldıysa hepsini satılığa çıkartıyorum. Okundukça benden nefret etmeniz için. Ne halim varsa görmedim. Seçeneklerim yokken tercihlerim oldu bu hayatta. Kaç kere öldüğünüzü hiçbiriniz bilmiyorsunuz. Ulaşamayacağınız hayalleriniz vardı, çünkü gökyüzü elinizi kaldırdığınızda hep size uzaktı. Belki dokunur diye hayallerim gökyüzünün yakın olduğu yerlere gidiyorum. Sizin inandığınız kuralı bozuyorum; çünkü biliyorum, cennetten daha güzel yerler vardı.

...

Serkan Aydemir | Bilinç Ötesi Gitmelerim 


23 yorum:

  1. Hayaller, hep istedim kendi hayatımın ressamı olmayı, cennetten daha güzel yerleri çizmeyi. Hayatıma bir çelme takıldı, diz çöktü bütün gülücüklerim...

    YanıtlaSil
  2. nereye baksam fırtına koparabilirdim'..
    zamanın biçare gitmeleri..
    Serkan yazını okurken özellikle son birkaç gündür yaşadığım olaylardan ötürü kendimi gördüm..
    her geçen gün derilerin altında gizlenen öteki yüzler sarıyor çevremi ve ben durun dedikçe sarıyorlar etrafımı..
    saygı amacını aştı ve ben senin de belirttiğin gibi'sizin gibi kandıramıyordum kendimi..'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzücü Elsa, bu denli insanların çok olması değil bu denli insanları görüp yüzlerine gerçeği söyleyemiyor olmamız... umarım; bu gibileri azalır ve seni anlayan insanlar çoğalır etrafında...

      Sil
  3. Kaç kere öldüğümüzü bilmiyoruz..

    YanıtlaSil
  4. hüzün ki en çok yakışandır bize.. yani kimi zaman..
    bir solukta okundu yine.. çok güzeldi yüreğine kalemine sağlık Serkan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yüzden gitmiyor ya... teşekkürler Hayal...

      Sil
  5. Sabah sabah hüzünlü bir İstanbul'da okumak çare gibi geldi bu yazdıkların. Her zamanki gibi muhteşem. Eksik olma, , hiçbir zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de Yasemin... teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Serkan, dışarıda kar yağıyor ve penceremde oturup seyrederken keşke dedim, insanlar şu kar kadar temiz olabilseler. Öyle çok sahte boyalı yüz var ki etrafımızda her birini akşamdan ıslatmak gerekiyor çıksın lekeleri sabaha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğanın sadeliği Hamiyet... işte bu yüzden insanlık bozuyor ya bu güzel doğayı alıyor sadeliği elinden...

      Sil
  7. bazen kendimize yabancı oluyoruz.verdiğimiz tepkiyi,içimizdeki hüznü tanıyamıyoruz...
    gökyüzü hayaller kadar yakın aslında.hayallerin umutların kadar gerçek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki, ama bana göre hayaller gerçek kadar zıt bize. Gerçeğe yaklaştıkça hayallerin uzaklaşıyor maalesef...

      Sil
  8. Hüzün bir kere düştü mü yüreğe kolay kolay bırakmaz insanı...Eskilerden kalma bir hüznü hatırlattı bu satılar.. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kahve Tadında... Eskilerden kalma bir hüzün yıllanmıştır ve daha da acıtır yüreği...

      Sil
  9. Serkan ,yeni yazılarını bekliyoruz:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) hani olur da bir daha yazabilirsem paylaşacağım Elsa... yani senin yazman da yeter bana ne de olsa beni hatırlatıyor yazıların...

      Sil
  10. bunu duymak çok güzel:)umarım yazarsın bir an önce:)

    YanıtlaSil
  11. Takılıp gelmek istedim ben de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) gel tabi ki yanımda çok değerli bir kişilik koltuk var.. :D

      Sil
    2. Oooo çok şanslıyım desene.
      :)

      Sil
  12. Biliyorum cennetten daha güzel yerler vardı hıı seni küçük kara balık seni :) Var elbet olmaz mı, gitmek bile umuttur yeni başlangıçtır. Ben senin içinde ki umudu görüyorum ve bu beni mutlu ediyor yazanıda yazınıda etmeli :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmayı istemekle mutlu olmak arasında bir eylem fark vardır Şebnem... Herkes senin gibi yetenekli olamıyor. Mutlu olmak bir yetenek ki sadece bazı insanlara yakışıyor...

      Sil