10, 9, 8, 7, 6, ... - Serkan Aydemir

Pazartesi, Ekim 28, 2013

10, 9, 8, 7, 6, ...
Pazartesi, Ekim 28, 2013

10, 9, 8, 7, 6, ...

28.10.2013 | 

Bir damla gözyaşı ne kadar ağır olabilirdi ? Her bir damlada kaç hayat çoğalabilir ? Hiç bayramda yaşlı insanlara kitap okudunuz mu ? Hiç kitap okudunuz mu diye de sorabilirim hani. Unutulduğumu hatırladım ya da unutulduğumu hatırladığımı hatırladım. Pek önemli değildi zamanın süreci. Ne zamandır ilaç içmiyordum. Hapishanede çıkan bir isyanda hiç bulunmadım mesela. Bu söylediklerimin söyleyeceklerimle hiçbir ilgisi yoktu; çünkü sahte sonbahar yapraklarımın altındaydım şimdi. Bugünlerde yapaylık her şeyi etkilemekteydi. Şarkılar bile içinde insan barındırmıyordu artık. Ne gökyüzü kalmıştı ne de gökyüzüne bakan. Geri dönüşüm kutuları bedenlerle dolmuştu. İnsanlık çoğalamıyordu. Üstüne insanlık geri dönüştürülemiyordu. Doğal afetler bile yapaylaştığından kazazedelere yardım yasaklanmıştı. Dünyanın her yerinde denizde boğulmak bitmeye yakın hale geldi. Deniz, boyunu geçmiyordu çöplükten. Sanırım birkaç saatlik ömrümüz kaldı. Kıyamet hesaplandığı gibi yaşanmayacaktı. Güneş tersten hiç doğmamıştı. Bu yüzden her şey güzel gidiyor sandık. Herkesin aynı dili konuşmadığından oluyordu bunlar. Çayımı içerken birkaç saatlik ömrümüzün bir saati geçmişti.

Yeşil rengini görmeyeli uzun zaman oluyordu. Bir ağaç neye benziyordu kim bilir. Yaş 25 yolun yarısı ediyordu bugünlerde. Cahit Sıtkı'nın şiirinin modası geçeli çok olmuştu yani. En çok şaşırdığım, bunca şeye rağmen modaya uymaya çalışan insanlar çoğunluktaydı. Kimin ne yapacağını kim belirliyordu ? Her birimiz var edilen seçenekleri kendi seçtiklerimizle yaşamaya çalışıyorduk. Kendi seçimlerimiz gibi gösterilip aslında başkalarının dediklerini yapıyorduk. .1.2.3.4........59... bir dakikanın geçmesini bekledim. Size daha kısa gelmiş olabilir ya da hala geçmemiş. Saatler kalan ömrümüzün bir dakikasını daha geride bıraktık. Çok bir dakika geçmişti ömrümüzden. O birkaç dakika bekleyemediğimiz anların üstünden ne kadar geçmiş bir düşünün. Sevdiğiniz insana ilk dokunduğunuz anı. O gün yok olsaydınız daha güzel olabilirdi hayat. Uzun yaşamak mı yoksa yaşamak mıdır hayat ? Hepimiz daha iyi yaşamak için yaşamı katlettik hem de yaşamadan. Ömre saatler kala yarın doğmuş olanlar bugün kutluyordu doğum gününü. Bir saat kalmıştı denizlerin çöplükle tamamen dolmasına. Aynı anda boka batmış zihniyetlerin olduğu yerde güzellik yarışması düzenleniyordu. İntihar edenlerin sayısı bir zamanlar var olan gökyüzündeki yıldızlara yaklaşmıştı. Ömre dakikalar kala insanlar telefondan mesajlaşarak bir kafede toplanmaya karar verdiler. Bazıları roman yazmaya başladı. Başı ağrıyanlar doktordan randevu aldı. Karşımda duran kadınlar çekirdek çitlemeye başladı olanların heyecanından. Alışkanlık gerçekten çok kötü. Herkes şu son dakikalar da bile bir şeylerle uğraşabiliyordu. Ne kadar çok yaşamdan kopamayışımızın kopuk saatleriydi bunlar. Ben ne yapacağımı bilmiyordum. Arkama dönüp baktım birden sonra yine geri döndüm izlediğim anılarıma. Artık çok geçti. Bir dakikaya bir şey sığdıramıyorduk. Ya hareketsizlikten kilo almıştı hayallerimiz ya da dolu bir otobüste ayakta bekliyorduk. Birkaç saniye kaldı dünyanın yok olmasına. Keşke yağmur yağsaydı meteorların yerine. Saçlarına dokunabilseydim mesela. Şu son saniyelerde ana fikri olmayan sürükleyici bir roman yazabilsem ya da geride bıraktığım o taşa dönüp vurabilseydim. Çok geçti yani. 10.9.8.7.....1.0. Bitti !
...

Serkan Aydemir | 10, 9, 8, 7, 6, ...



9 yorum:

  1. uzun yaşamak değil duyumsayarak yaşamaktı hayat.
    fakat bunu ne kadar yapabiliyorduk ki Serkan?
    yazıdaki gibi hiç yapamıyorduk.
    çünkü hepimiz ahlak, düzen, yönetim kavramlarının ve seçilen hayatlarımızın birer kuklası gibiydik.
    bu kaosun bizim sonumuz galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Bahar, bu kaosun içindeyiz. Sadece her şey düzenli yok olduğundan çoğu ses çıkartmıyor...

      Sil
  2. farkında olmadan Cahit Sıtkı' dan dem vurmuşuz ikimizde. lakin 25 yarısı olmaz, olmamalı ki zamanla daha anlaşılır oluyor bu. Bi bakarsın bir şey bağlar seni hayatave yolun ilk çeyreğindeyim deyiverirsin... acele etme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) belki cem hatta belki de bir bakarsın daha başlamamışsındır ya da çoktan ölüvermiş...

      Sil
  3. Hayat hiç bitmeyen doğumdur aslında... Tekrar tekrar doğarız...Her an, her gün, her güzel şeyin ardından gerçekleşir bu doğum.... Ve bazen bir kaç dakika bir ömre bedel olur ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize de o birkaç dakikalık anın tadını çıkartmak kalır kahve telvesi...

      Sil
  4. Sanırım yazdıklarını üşenmeden zevkle okuyabileceğim biri var buralarda...bloguna hoş geldim hoş buldum

    YanıtlaSil
  5. Biraz geç okumuş oldum, ama çok beğendim :)

    YanıtlaSil